Alt jeg elsker

"På høye hæler sjanglet jeg. På høye hæler falt jeg. På flate joggesko bar du meg av sted."

"- Hater du meg?
- …
-Kom igjen, svar da!
- …
- Litt?
- Hvis jeg er alene hjemme og Tom Waits er på radioen. Da hater jeg deg."

"Nå ser jeg på henne og jeg vet at hun for lengst har lest den delen jeg mente handlet om henne. Derfor overrasker det meg at hun har fortsatt å lese. "

"Jeg er sammen med en Golden Retriever av en mann."

"Jeg har alltid likt minner bedre enn ting. Det eneste jeg holder fast på en den gullringen min, Tom Waits CD-ene mine og t-skjorta så klart. Jeg er ganske enkel. Jeg er en amøbe, encellet."

"En moderne tater. Lever fra slitt Nike-sekk til munn."

"Jeg begravde den døde fuglen i parken. En politimann kom bort og lurte på hva jeg holdt på med og jeg fortalte ham. Han spurte hvorfor jeg ikke bare kastet den. Jeg spurte om han kastet moren sin da hun døde. Da ble han stille og gikk sin vei igjen."

"En stor hånd, en liten. 10 gule fingre. Han har nesten klart kunststykket å ikke bite negler. Hennes negler er ikke lang, men de er ikke helt nedbitte heller. Man kan se en tynn hvit strek ytterst på neglen. En psykolog ville kalt det et sunnhetstegn. "

"Sminken er for svart, tårene for strie, natta for lang."

"Hold Norge rent, sa hun og tente den første sigaretten."

"Et par ble de aldri, men verden forsøtes av vennskap når stenen og vindpustet møtes..."






Og sist, men ikke minst: Takk til fantasien min, den jævla drittsekken!

Kommentarer

Elisabeth sa…
Fantasien din kan bli det du lever av.

Populære innlegg