I'm just doing this because it's killing me.

Dere har aldri møtt mannen jeg skal gifte meg med. Hver morgen holder han døra for meg på vei ut av huset. Han smiler før han går ifra meg. Aldri klemmer han meg eller gjør noe annet for å vise at han elsker meg. Han bare går. Men han legger ei ny bok på pulten min, skriver noe i dagboken min og leker med håret mitt. Setter en blomst bak øret mitt. Kutter opp epler og legger dem i en skål med vann under sofaen. Han spør ikke. Men sånn har det blitt. Ordløst. Når jeg kommer hjem er han der ikke. Jeg setter meg i sofaen og spiser epleskivene. Knuser en gitar, stjeler en bil. Han kommer hjem og ser meg ikke. Går rett inn på kjøkkenet. Stille. Så vibrasjoner. Bølger gjennom veggen. Han synger. Jeg sovner. Når jeg våkner er han borte. Jeg tror det er fordi vi aldri har pratet sammen. Delt et par hemmeligheter, men aldri pratet. Hvor mange ganger har han falt og skrubbet opp knærne sine? Liker han egentlig meg? Hvor mange pølser vil han ha til middag? Det minste teller mest. Vi danser uten å bevege oss, sover uten å hvile, lever uten å puste. Aldri skal vi dø for vi lever ikke. Kom og ta oss, motherfucker. Vi venter.

Kommentarer

Populære innlegg