En kjærlighetshistorie

Vi møtes, tilfeldig så klart, rett uttafor der jeg bor. Du er på vei hjem, jeg er på vei ut. Vi står og prater litt, om løst og fast, hvordan går det, har du det bra? Vi finner ut at jeg skal samme vei så vi slår følge. Vi prater mer på veien, om ting som betyr litt mer. Film, musikk, bøker, bilder. Du forteller meg en morsom anekdote som ligner på en av mine anekdoter. Vi snakker om champagne og cava, om eksamen, om jobb. Når vi kommer fram til der vi må skille lag, har ingen av oss lyst til det. Istedet kjøper vi brus på TGR, setter oss ved elva og snakker om ender og briller. Du røyker 4 sigaretter, jeg to. Vi begynner å fryse litt, så vi legger skjerfet mitt rundt skuldrene våre. Jeg legger hodet mitt på skuldra di som om jeg alltid har gjort det. Vi er helt stille mens sola går ned og måkene blir stille. Når vi ikke klarer å sitte så stille og alene lenger drar vi hjem til en av oss, kanskje deg, og vi drikker kaffe, så te, så melk. Vi setter på en film som begge liker, Billy Elliot eller Almost Famous. Du sovner og jeg kjenner pulsen din. Jeg sovner og våkner av at du legger et teppe over oss og begge sovner sammen. Dagen etter våkner vi samtidig og ingenting er rart.
Dette er historien jeg vil ha, og beklager hvis den ikke er fullere av sex, rock'n'roll og alkohol. Av og til er det nok med en andedam og ei hand i korsryggen.

Kommentarer

Populære innlegg