Hvordan skjedde 2013?

Hei. Er det noen der ute? Skriver jeg til noen? Litt teit om jeg bare skriver dette til meg selv. Eller kanskje skriver jeg til noen som tilfeldig snubler over denne teite bloggen. For det er ganske teit å ha en blogg og bare skrive to ganger på et år eller noe. Men jeg håper noen leser dette.

Dette året har vært bra og slitsomt og rart og vanskelig og morsomt og forferdelig og fantastisk.

Akkurat nå sitter jeg og skriver og hører på Lykke Li. Det er rart hvordan du hører på en plate tusen ganger, legger den fra deg og ikke hører på den på flere år. Akkurat nå sier Lykke Li med sin Youth Novels akkurat det jeg trenger. At noen ganger må man bare danse. Og at kjærlighet suger.

Jeg føler meg så jævlig voksen når jeg kan skrive at kjærlighet ekke enkelt. Du trur du veit det når du ser Stolthet og Fordom, hører på Joni Mitchell og leser The Virgin Suicides. Men så er det ikke slik. Du må bare kaste alt du trudde du visste og starte på bunn og lærer at du aldri har visst.

Hvis 2012 var året jeg fikk meg kjæreste ble 2013 året hvor jeg måtte lære meg å være kjæreste. Jeg føler jeg har feila mer enn jeg har seira, men seierene har allikevel vært bedre enn tapene.

Nå er jeg egentlig mest klar for å
 - bli 24
-lage en dokumentarfilm og sette opp Hedda Gabler
- få en bachelor i drama og teater for det
- trene mer
- lese mer
- bli flinkere og lykkeligere
- snakke mer om hva jeg egentlig føler og hvordan jeg egentlig har det
- ikke bryte så mye sammen
- tenke enda mer på meg selv
- ikke bry meg så mye om hva andre mener
- si ifra
- bli mer voksen

Jeg orker ikke å ta mer dritt fra noen og jeg orker ikke å føle meg utilstrekkelig.

2014 skal bli året da jeg
- klarte noe stort
- ble mer ærlig
- ikke brydde meg så mye
- vokste opp
- sa akkurat hva jeg mente
- klina i hele Oslo
-  elsket høyest
- var stolt


Jeg er verdens heldigste. Og verdens mest idiotiske. Jeg har funnet en mann som føler han fortjener meg like mye som jeg fortjener han. Vi er et evig kaos, men når alt kommer til at er vi akkurat her og nå perfekte for hverandre.

Så hvis du leser dette, så elsker jeg deg.

2014, bare kom!

Kommentarer

Populære innlegg